Sunday, August 12, 2012

RINDU saat itu ~

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Lagi brape hari jerk nk raya...persiapan raya cheq? ermmmm.....baju nk pakai pagi raya tu masih lagi ade kat umah tailor..akak tu kata hari Khamis baru leh amik..maknanyer lagi 3 hari nk raya baju tu baru siap...cheq plak masih kat Penang hari Khamis tu...Tudung untuk pakai pagi raya tu pun tak cari lagi..sebab bajunyer tak siap lagi...Slalu kalo cheq pi cari tudung, cheq akan bawak kain baju tu, nk match kan dengan tudung senang skit..hai la kan...balik Kajang nanti macam2 nk kena buat dalam masa brape hari sebelum Raya...

Cakap pasal persiapan raya ni, tahun ni cheq tak dapat tolong mak buat kuih raya....huhuhuh...seminggu jer lagi nk raya kan..mak cheq mesti dh start buat kuih..lagi2 mak skang dh bersara..so hari biasa pun mak ada mase nk buat kuih raya...tapi sedey la, sebab tahun ni cheq tak dapat rase saat2 tu...biasanya lepas mak dh siap buat adunan, cheq plak take turn masukkan dlm paper cup @ terap ikut acuan yg mak cheq bagi....tapi tahun ni balik2 umah nanti semuanyer dh siap...nk amik cuti lama2 pun tak leh...sebab cuti takde..sebelum ni keje kat Selangor tak payah nk amik cuti selalu...sebab mmg dh ade kat Selangor....cuti pun leh simpan sampai tahun depan..tapi la ni....sendiri mau ingat ler....huhuhuh.. =( 

Waaaaaa....Betul2 terasa berada di perantauan....disebabkan xdpt tolg mak buat kuih raya thun ni, cheq dh siap order sgala mcm kerepek, kacang, tempeyek, kuih n bahulu utk bwk lik umah mak..lgpun mak dh besara...mak pun ada ckp aritu, "bgusla kak cik beli sume tu...mak dh x keje..kalo mak keje lagi, leh la mak order kt opis tu..ni mak dh xkeje, nk order kt sape lagi.."

Ok la...ckup kot cite sedey seminggu sbelum raya...tengah amik mood nk kemas brg2 n bju2 nk bwk lik Kajang...woo woo woo balik kampunggggg....adiosss....

###



1 comment: