Tuesday, August 14, 2012

Again ~ di persimpangan DILEMA !

Assalamualaikum...

oh tidakkkkk....sekali lagi..keputusan harus dibuat...dan pada ketika ini cheq buntu...tapi buntu2 pun tetap comey macam baby kat bawah ni....errrrkkkkkkk...hahahhahahaha...

comey kannnnn

Kenapa ye baru skang jadik macam ni....kenapa tak dari dulu..?? dah lama cheq nanti2kan, tapi baru sekarang ler nk jadik....oh tidakkkk...siapa cheq untuk mempersoalkan semua yg terjadikk..?? Sabar ye huda.. (ala2 makcik tua cakap..hihihi)

"Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. (Al-Baqarah 2: 216)


Setiap yang jadi pasti ada hikmah nya...Dan....Sampai masanya nanti cheq perlu buat keputusan, jalan yang mana yang perlu cheq pilih...walaupun sebenarnyer sebahagian daripada perkara tu cheq dh pun tahu, tapi pilihan tetap takleh dilakukan buat masa ini...Cheq perlu tahu baki yang lagi sebahagian tu baru la cheq betul2 yakin utk buat pilihan...

"Ya Allah....Bantu lah hamba Mu ini dalam membuat pilihan, agar pilihan yang dibuat adalah yang terbaik untuk kehidupan ku di bumi Mu ini...Sesungguhnya pilihan yang dibuat sepanjang hayat ku di dunia ini akan menentukan bagaimana nasib ku di akhirat nanti...& sesungguhnya Kau Lebih Mengetahui kenapa semua ini terjadi.."

mengharapkan pilihan yang dibuat adalah yang terbaik...


1 comment: