Thursday, August 13, 2015

Meriahnya Rumah Terbuka Perbadanan Putrajaya

Alhamdulillah..

Sudah sebulan kita meraikan syawal..esok Sabtu merupakan hari terakhir Syawal.

Semalam, Achik berpeluang ke Rumah Terbuka Perbadanan Putrajaya di Presint 3..

Pejabat Achik yang terletak di Presint 4 tidak jauh dari Perbadanan Putrajaya..Achik dan officemates yang lain buat keputusan untuk menapak dari Pejabat ke Perbadanan Putrajaya..kalau naik kereta mesti payah nak parking.. 


Sampai je kami di Perbadanan Putrajaya, alangkah terkejut melihat umat manusia yang sangat ramai..barisan memang panjang di semua stall yang disediakan. Kami menuju ke stall Kenny Rogers..

Stall buah-buahan tempatan juga disediakan. hehehe..kitorang memang serbu durian..dapat lah sorang sebiji..kalo buah besar, dibaginya sorang separuh...hahahaha..


Cempedak goreng dan pisang goreng pun ada. Pun panjang barisannya..


Sempoi je dorang yang menyediakan kebab..tepi kolam je. Kalau silap langkah, boleh terjatuh dalam longkang..

Meja makan turut disediakan di bawah..tapi tetap tak cukup sebab memang ramai sangat orang..

Nak makan nasi arab panjang barisan nya, sudahnya beratur la kami di gerai Char Kuey Teow..itu pun berebut..

Starbucks pun ada..masyuk betul Perbadanan Putrajaya..hidangan yang disediakan mewah sangat..

Tengok lah betapa ular melingkar barisan manusia tengah menunggu giliran nak ambil air starbucks..free punya pasal..


Kat bawah ni gigih manusia yang hadir beratur di bwah pancaran matahari yang terik untuk menunggu giliran ambil nasi arab..hahahaha..boleh migrain..!!!


Apa apa pun, kami mengucapkan ribuan terima kasih dekat Ku Nan sebab buat openhouse yang sarat dengan makanan yang sedap..kami yang hadir sangat berpuas hati...

Apa yang pasti berat badan masing masing confirm dah naik gara gara sebulan beraya..jom kita diet lepas ni..hehehe

- Achik -

No comments:

Post a comment