Saturday, May 05, 2018

Rasai Iftar Ke-20 | Buffet Ramadhan 2018 di Verandah Cyberview Resort & Spa Cyberjaya

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Meriahnya korang buffet ramadan di Verandah, Cyberview Resort & Spa. Kalau korang peminat makanan laut, Achik memang rekemen kat korang untuk cuba berbuka di sini. Mungkin ada sesetengah mereka yang mengatakan harga buffet ramadan di sini agak tinggi tetapi bagi Achik tidaklah terlalu keterlaluan jika dibandingkan dengan kepelbagaian makanan yang ditawarkan.

Bukan itu sahaja...Cyberview Resort & Spa menjanjikan suasana persekitaran yang menyamankan. Korang boleh memilih sama ada ingin meja di dalam Verandah mahupun di luar Verandah. Kalau korang nak menikmati juadah makanan sambil menghirup udara segar di Cyberview Resort & Spa serta mendengar bunyi air di kolam renang yang berdekatan, jadi pilihlah untuk berbuka di meja luar Verandah..nyaman tau....


Rasai Iftar Yang Ke-20 merupakan tema buffet ramadan tahun ini di Verandah sempena ulang tahun Cyberview Resort & Spa yang ke-20 tahun. Verandah menawarkan sebanyak 26 gerai makanan yang menjanjikan kepelbagaian makanan yang sedap-sedap dari pelbagai budaya. Rambang mata Achik nak pilih apa yang hendak dimakan. Pengunjung buffet ramadan di sini dapat menikmati hidangan signature ‘seafood-live-on-the-wok’, udang harimau dan ketam yang segar dimasak sepanjang waktu operasi buffet ramadan. Bermakna hidangan yang disediakan semuanya segar dan masih panas.

Chef eksekutif iaitu Chef Imran serta pasukannya akan memastikan setiap hidangan yang disajikan mencapai kualiti yang telah ditetapkan. Lebih-lebih lagi apabila ianya melibatkan hidangan makanan laut seperti tiram Australia yang mentah. Sekiranya kualiti makanan laut yang dihidangkan tidak segar, ianya bakal menyebabkan pengunjung mengalami keracunan makanan. Syabas buat pasukan chef di Verandah.



Selain daripada makanan laut, apa lagi yang menarik disajikan di Buffet Ramadan Verandah, Cyberview Resort & Spa..? Fuhhhh.....hidangan Assam Pedas mahupun Masak Lemak Tempoyak di sini sememangnya segar dan sedap. Di gerai ini korang boleh buat pilihan ikan mana yang hendak dimasukkan ke dalam kuah asam pedas atau masak lemak tempoyak. Sungguhpun ikan yang dipamerkan di gerai ini masih belum masak, tetapi ianya sangat segar dan tidak berbau hanyir langsung.


Lagi yang menarik adalah digerai yang menyajikan hidangan Sotong, Salmon Bakar, Sayur Brokoli, dan macam-macam lagi...Ya Rabbi...Achik sememangnya peminat brokoli..Happy sangat bila jumpa brokoli dimasak secara sihat dimakan bersama dengan salmon bakar...yummyyy...

Kalau korang nak tahu, di sini menawarkan pelbagai hidangan udang...Hehehehe...tapi yang paling Achik rasa berbaloi adalah udang harimau yang masih segar, dimasukkan ke dalam air rebusan..Memang terasa kemanisan dan originality udang harimau tu.


Khas untuk kanak-kanak yang turut hadir bersama, Verandah turut menyediakan sudut makanan kanak-kanak. Takde la para ibu bapa pening nak melayan selera anak-anak mereka. Antara yang disajikan di Kidz Corner adalah chocolate fountain, sweet counter, soft ice cream, popcorn, cupcakes dan cookies. Budak-budak memang happy sangat la..Berulang-ulang kali ke kidz corner untuk ambil manisan yang ada...eheheh

Bila korang  berbuka di sini, pastikan korang tidak lepaskan peluang untuk menikmati hidangan antarabangsa yang disajikan seperti sushi dan ramen dari Jepun, Teppanyaki dan Okonomiyaki dari Korea, pilihan pasta dari Itali, Nasi Paella dari Sepanyol dan banyak lagi.


Selain hidangan di atas, hidangan yang wajib ada di setiap buffet ramadhan adalah Kambing Golek. Antara gerai yang menjadi tumpuan pengunjung. Kalau korang peminat Laksa, 1 gerai yang menyajikan pelbagai jenis laksa turut disediakan..Antaranya laksa Kedah, laksa Penang, laksa Johor, Laksa Sarawak dan Laksam...Buat yang cari nasi dan lauk-pauk melayu untuk hidangan berbuka, gerai Nasi kukus juga disediakan dengan pelbagai jenis lauk. Malah korang boleh nikmati hidangan nasi bersama-sama dengan aneka kerabu dan ulam-ulaman yang sangat meriah.






Ok...part yang paling best sekali dan buat nafsu makan achik melonjak-lonjak adalah kaunter dessert...Ya Rabbi...banyak sangat pencuci mulut yang dihidangkan merangkumi kuih-muih tradisional, aneka jenis kek, puding, bingka roti bakar, dan macam-macam lagi la...Sumpah Achik memang rambang mata apabila berdiri depan kaunter dessert...Puding roti dia sedap wei..bertambah2 Achik makan..memang kena dengan selera Achik..






Berapa harga Buffet Ramadhan dekat sini...? Mungkin korang rasa agak mahal tapi berbaloi sangat ok...

Harga :
* Dewasa = RM149 nett
* Warga Emas = RM100 nett
* Kanak-Kanak = RM75 nett

Promosi Early Bird juga ditawarkan dalam tempoh masa yang terhad. Harga bagi Dewasa = RM120 nett manakala Kanak-Kanak = RM45 nett. Untuk yang buat bayar menggunakan kad kredit pula akan nikmati potongan harga sebanyak 20%.

Untuk membuat tempahan dan dapatkan maklumat lanjut boleh layari laman web di bawah atau hubungi talian 03-8312 7042 / 7041.


~ Achik ~

No comments:

Post a Comment