Thursday, October 06, 2016

Nights of Fright 4 - Festival of Fear Kembali Lagi Oktober Ini di Sunway Lagoon Malaysia

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Festival of Fear di Sunway Lagoon Malaysia datang lagi tahun ini. Buat mereka yang terlepas untuk ke Nights of Fright 3 tahun lepas, apa kata cabar keberanian korang di Nights of Fright 4 (NOF4) yang sedang berlangsung di Sunway Lagoon Malaysia bermula 07 Oktober 2016 hingga 31 Oktober 2016.

Pelancaran NOF4 telah pun dilancarkan pada 04 Oktober 2016 dan ianya telah disempurnakan oleh Mr. Sean Choo, General Manager of Sunway Lagoon serta Mr. Lynton V. Harris, Chairman and Global Creative Director of Sudden Impact Entertainment Company. Tahun ini, Festival of Fear di Sunway Lagoon menjanjikan sesuatu yang seram berkonsepkan Asia, Modern Dsystopian dan Hollywood. Sebanyak 8 rumah hantu, 6 zon menakutkan dan 11 permainan yang boleh korang main pada waktu malam.


Ah Wing's Butcher Shop...yang 2 orang lagi tu hantu takde perasaan...hahaha


Nights of Fright adalah salah satu acara tahunan yang dinanti-nantikan. NOF4 kali ini mempunyai tarikan terbaru yang menakutkan diilham melalui gabungan cerita dongeng Asia dan antarabangsa yang paling popular, Mr. Sean Choo.

Mr. Sean Choo, General Manager of Sunway Lagoon

Seperti tahun lepas, pada malam pelancaran tahun ini Achik datang dengan Anis untuk sama-sama merasai ketakutan dalam NOF4. Hantu-hantu bersepah dalam taman tema Sunway Lagoon. Kalau tahun lepas, Anis ada rasa takut dan geli apabila dihampiri oleh hantu-hantu yang muka hodoh dan menakutkan. Tapi tahun ni, Anis lebih berani..hehehe..almaklumla dh pernah pergi tahun lepas.

Matlamat kami tahun ini ingin memastikan para tetamu yang hadir ke NOF4 berani melawan rasa takut mereka. Tahun ini, NOF turut mengetengahkan tema Asia yang lebih besar digabungkan dengan Kevin Hill yang menakutkan serta kisah Hollywood daripada Ghostbusters Adventure, Mr. Lynton V. Harris.

Mr. Lynton V. Harris, Chairman and Global Creative Director of Sudden Impact Entertainment Company

Jom tengok apa tarikan kisah seram Asia yang ada di NOF4. Sudah pasti jeritan bermula di CHAONEI NO. #81 dalam UV3D. Sebuah rumah berhantu yang paling terkenal di Beijing yang mempunyai kisah cinta yang tragis dan sedih antara penyanyi Opera dan suaminya. Kisah seram Asia seterusnya adalah DIYU – JOURNEY OF JUDGEMENT. Kisah sebuah jambatan yang mana nasib kehidupan korang pada masa akan datang ditentukan oleh jalan yang dipilih apabila korang melalui jambatan tersebut. 

Gimik pelancaran NOF4

Ok...yang ni memang seram..!!! Kisah hantu dekat sekolah...MALAYA HIGH SCHOOL..terdapat jenayah yang mengerikan telah berlaku di dalam bilik darjah di tingkat atas. Nak tahu apa jenayah yang berlaku dan macam mana ianya boleh sampai berhantu, korang wajib masuk ke dalam Malaya High School ni dan rasai sendiri.

Malaya High School yang menanti pengunjungnya

Seterusnya perjalanan seram korang di NOF4 diteruskan dengan KEVIN HILL. Kisah seram bermula apabila Cryo-freezer yang besar di dalam Kevin Hill Cryonic Corporation meletup dan terdapat zombie yang telah beku kerap muncul di dalam kilang tersebut. 

Mesti ada di antara korang yang pernah tengok movie Ghostbusters kan. Kisah seram hollywood yang terkenal ini turut dibawakan secara live di Taman Tema Sunway Lagoon. Sempena NOF4, korang yang membeli tiket NOF4 turut berpeluang untuk masuk kedalam The Ghostbusters Adventure Live bagi menyaksikan hantu-crew ini menangkap hantu-hantu yang berkeliaran dalam tu. Cerita pasal The Ghostbusters Adventure Live ni pernah Achik kongsikan sebelum ini...ni link nya http://achikhuda.blogspot.my/2016/08/the-ghostbusters-adventure-live-kini-di.html

Majlis pelancaran NOF4 pada 4 oktober 2016

Apa lagi yang seram di NOF4 ni....??

ANGOSCIA THEATER : ada persembahan fesyen yang menakutkan oleh ANGOSCIA mempersembahkan koleksi terbarunya.

ZOMBIE APOCALYPSE : The walking dead are among us as your heart beats faster at every twist and turn.

AH WING’S BUTCHER SHOP : hati-hati masa korang sedang berjalan untuk keluar ke photobooth. Ah Wing sedang menanti korang di situ. Jangan terkejut melihat keadaan kedai yang penuh dengan darah.

Ah Wing's Butcher Shop

TANAH PERKUBURAN BUKIT LANG : Achik pasti sini adalah kawasan tumpuan untuk korang duduk beristirehat tanpa korang sedar di belakang korang adalah Tanah Perkuburan Bukit Lang. Tanah Perkuburan yang sering kedengaran suara roh-roh menjerit.

Tanah Perkuburan Bukit Lang

Banyak lagi tarikan seram yang ada di NOF4 termasuklah THE LONDON FOG, KEVIL HILL TOWNSHIP, THE ZOMBIE WALK dan THE CLOWN COLLECTIVE. Jangan ada yang menjerit pula apabila disergah oleh zombie-zombie yang berkeliaran di sepanjang jalan.









11 permainan yang boleh korang main pada waktu malam:

·         Carousel
·         Apache Pots
·         Pirate’s Revenge
·         Colorado Splash
·         Tomahawk
·         Wagon Wheel
·         Lost City of Gold Scream Coaster
·         Fun Fair
·         Grand Canyon River Rapids
·         Butch Cassidy Trail
·         Vultures

Jangan lupa korang main semua permainan di atas. Sebab semua tu dah termasuk dalam harga tiket korang..So, berapa harga tiket ke NOF4 ni??

Harga Tiket:
RM58 (harga biasa)
RM50 (harga untuk pelajar)
RM120 (1 pass masuk Sunway Lagoon + 1 tiket NOF 4)
RM80 (Beli 2 tiket pada harga RM80 hanya untuk hari Ahad sahaja)

Waktu Operasi NOF4:
Tarikh: bermula 07 Oktober 2016 – 31 Oktober 2016
Hari : Setiap Jumaat hingga Ahad

Layari www.sunwaylagoon.com/NOF4 atau hubungi 03-5639 0000 untuk info lanjut.

Like FB rasmi di www.facebook.com/SunwayLagoonMalaysia

Tonton Gimik Pelancaran Nights of Fright 4


~ Achik ~

No comments:

Post a Comment