Friday, December 09, 2016

Kempen Anlene 'Move As Young As You Feel Inside' Menampilkan SINARAN BARU Sheila Majid

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Siapa di sini yang gemarkan susu, especially susu Anlene..? Bila bercakap tentang susu Anlene, mesti ramai yang akan kata susu Anlene ni lebih sinonim dengan mereka yang telah berusia. Actually tanggapan korang tu salah. Dato’ Sheila Majid sebagai contohnya telah lama mengamalkan minum susu Anlene ni pada setiap hari. Malah sebelum bermulanya konsert atau apa-apa program, Sheila Majid lebih suka mengambil susu atau yogurt Anlene untuk alas perut. Kata Sheila, kalau makan makanan yang berat, dikhuatiri prestasi Sheila di konsert kurang memuaskan..

mereka seperti adik-beradik kan..? Sheila bersama anak perempuannya, Kayda

Baru-baru ini, Anlene telah melancarkan kempen ‘Move As Young As You Feel Inside’. Selari dengan kempen tersebut, serta penampilan Sheila Majid yang masih tampil aktif, Anlene dengan berbesar hati telah melancarkan semula lagu Sheila yang pernah hits suatu ketika dulu iaitu lagu Sinaran. Sedikit kelainan telah dibuat pada lagu Sinaran ini. Ianya berkonsepkan ‘funk-pop’ dan ditambah dengan elemen cameo rap yang turut melibatkan anak perempuan Sheila, iaitu Kayda.


Pemilihan Sheila Majid dalam kempen ini bagi tujuan mempromosikan susu Anlene yang diformulasikan dengan Anlene Movemax yang ditambah dengan kolagen sebagai tambahan kepada Kalsium, Protein dan nutrisi yang lain. Pihak Fonterra percaya dengan formulasi baru Anlene Movemax ini secara tidak langsung dapat memelihara tulang, sendi dan otot bagi menyokong setiap pergerakan.


Sheila yang kini sudah berusia 50an, telah dilantik sebagai duta kepada kempen ‘Move Young’ bagi memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia untuk mengamalkan gaya hidup yang sihat dan aktif. Achik sendiri berasa kagum dengan penampilan Sheila yang kelihatan muda remaja walau pun sudah berusia 50an. Malah, Sheila juga sangat energetik dan aktif dalam menyanyikan lagu Sinaran berkonsep funk-pop secara live bersama-sama anak perempuannya, Kayda.



persembahan secara Live, Sheila dan Kayda menyanyikan lagu Sinaran Baru

Sheila juga tidak lokek berkongsi rahsia dan tips untuk mengamalkan gaya hidup sihat. Semuanya bermula dari rumah. Sebagai seorang ibu, Sheila sangat menitikberatkan kualiti makanan yang dihidangkan pada keluarganya. Malah, Sheila suka melibatkan anak-anaknya untuk bersenam bersama-sama daripada duduk di rumah baring sambil menonton televisyen.



Tahun ini merupakan tahun ke-30 kerjaya seni Sheila. Pelancaran semula lagu Sinaran sememangnya amat bermakna dalam karier seni Sheila kerana beliau juga berpeluang untuk menggunakan pengaruhnya bagi menggalakkan orang ramai di luar sana mengamalkan gaya hidup sihat dan aktif. Pengambilan susu Anlene pada usia remaja sedikit sebanyak dapat membantu pembekalan kalsium pada tulang kita. Jadi, janganlah tunggu sehingga umur dah mencecah usia 40an baru nak minum susu ya. Pada masa itu mungkin sudah terlambat kerana penjagaan tulang tidak diamalkan lebih awal lagi.

Oh ye, lagu dan muzik video Sinaran versi funk-pop ini akan mula ditayangkan di TV dan pelbagai saluran lain juga.

“Dengan pelancaran semula lagu Sinaran, kami berharap ianya dapat memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia untuk kekalkan keremajaan mereka dengan gaya hidup sihat dan aktif. Sheila Majid mampu memberi inspirasi kepada semua kerana beliau mengamalkan gaya hidup yang aktif dan menitikberatkan pengambilan nutrisi yang tepat antaranya Anlene,” Mr Jose Miquel Porraz Lando, Managing Director of Fonterra Brands Malaysia.

“Pergerakan sangat penting untuk kekalkan kesihatan secara menyeluruh. Bagi mengekalkan kesihatan dan kualiti hidup, senaman yang betul dan pengambilan makanan yang sihat perlu diamalkan secara konsisten. Tulang, sendi dan otot saling berhubung dalam setiap pergerakan. Pengambilan susu Anlene secara konsisten mampu membekalkan kalsium yang cukup pada tulang manakala kolegen dan protein dapat menyokong keseluruhan pergerakan anda,” Pn. Megawati Suzari, Director of New Product Development, Science and Regulatory Affairs.


Anlene dengan formulasi baru MoveMax mengandungi pelbagai nutrisi termasuklah kolagen, kalsium, protein, magnesium, zinc, vitamin B6, B12, C, D dan E yang berinteraksi antara satu sama lain untuk melindungi tulang, sendi dan otot manusia.


Susu Anlene sememangnya mudah untuk didapati dari semua pasaraya di seluruh Malaysia. Dengan adanya pilihan susu tepung, yogurt, susu kotak, pelanggan boleh nikmati Anlene MoveMax baru ini di mana-mana sahaja.


Susu tepung Anlene MoveMax didatangkan dengan 2 perasa iaitu Original dan Chocolate dengan pilihan packaging sama ada 1kg, 600gram atau pun 175gram. Manakala Anlene MoveMax Yogurt terdiri daripada 4 perasa yang sedap iaitu plain, mango, strawberry dan campuran buah beri.




Untuk maklumat lanjut, layari www.anlene.com.my atau like FB rasmi di www.facebook.com/AnleneMalaysia .

Jom tonton Muzik Video Sinaran Baru sempena kerjasama Sheila dan Anlene dalam kempen 'Move As Young As You Feel Inside'

~ Achik ~

No comments:

Post a Comment