Tuesday, January 08, 2013

Jodoh ..?

Assalamualaikum...

ermmmm...bile bercakap pasal jodoh, mmg selalunyer menyakitkan hati...tapi ape bleh buat...Jodoh tu Allah yg tentukan...cuma of course la kita sebagai hamba Nya perlu berusaha, berdoa untuk mencari jodoh yg dpt bersama hingga ke syurga...

Cakap pasal jodoh ni, Alhamdulillah, jodoh adik cheq dh sampai...bln 2 ni bertunang & sekiranya diizin Allah, dorang akan berkahwin bulan 6 tahun ni gak...seronok dgr adik sendiri nk kawin...kalo sebelum ni bile mak cakap psl kawin, cheq akan ckp "kak cik lambat lagi la mak...suh adik la kawin dulu.." then adik plak ckp "ape plak adik kawin dulu...adik blaja lagi...habis blaja nk keje dulu"

Cheq suh adik cheq kawin dulu bukan ape, sebab adik cheq ni xleh duk menyingle ni...asal clash je, nnti mesti dh ader pengganti...huhuhu...so dari situ cheq nmpak adik cheq ni akan mendirikan masjid dulu...see...kan dh terbukti, adik cheq langkah bendul...sebagai habuannyer, cheq dptla sebentuk cincin emas yg tak mahal pun..hahahha...hampeh adik...pi tempah cincin tanpa pengetahuan cheq kenapa...dh la tempah sama patern lak tu dgn cincin yg cheq ader skang, baru ler ingat nk pilih cincin tanduk kerbau...ape leh buat...terima la seadanya...brtambah la koleksi cincin cheq..yg satu kat jari manis kiri ni pun org duk ingat cincin tunang, kang tambah lagi satu mau org kate cincin kawin kann....

So, bile plak time cheq nk menikah ni..? tak tahu la...takde dlm kepala otak fikiran cheq buat waktu ini...walaupun mak berusaha untuk kenen kenen kan dgn dak opis mak dulula, dgn anak buah 2 pupu mak la...tapi hati cheq tak tergerak lagi utk mendirikan rumahtangga...

Ape pun, korang doakan la ekk..moga2 satu hari nnti sampai jugak la jodoh cheq kan..bukan ape, mak & ayah cheq dh tua...mak ayah mane tak nk tgok anak dorg menikah sebelum ajal menjemput mereka...kalo fikirkan diri cheq ni, sampai ke tua tak mnikah pun takpe...tapi bukan umah Nabi Muhammad plak...then takde zuriat & pewaris sendiri..lagi la tak syiokkkk kan...takpela...semuanya telah ditentukan oleh Allah swt...semoga Dia telah tentukan yg terbaik buat diri cheq....Amin...
Adiosssssss



No comments:

Post a comment