Wednesday, May 08, 2019

Iftar 2019 di Shah’s Village Hotel Petaling Jaya

Assalamualaikum dan salam sejahtera…

Siapa sangka di celah-celah kawasan yang pesat membangun, berdiri sebuah hotel yang telah lama beroperasi. Ya..Shah’s Village Hotel telah lama beroperasi dan ianya diasaskan oleh Allahyarham Tan Sri H. M. Shah. Menariknya, Allahyarham Tan Sri P.Ramlee turut menjadikan bilik di Shah’s Village Hotel sebagai ruang pejabatnya. Korang mesti tahu kan restoran A&W di PJ berhadapan dengan Amcorp Mall yang nak kena roboh tu kan.? Lokasi Shah’s Village Hotel ini betul-betul sebaris dengan restoran A&W tu.

Sejak dulu lagi Shah’s Village Hotel memang terkenal dengan sajian masakan Melayu tradisional. Setiap tahun sudah menjadi kemestian pihak hotel untuk mengekalkan konsep masakan Melayu yang menjadi pilihan ramai. So, sempena bulan Ramadhan ni, Shah’s Village Hotel turut tidak ketinggalan mengadakan promosi Ramadhan dengan mengekalkan buffet Ramadhan berkonsepkan sajian Melayu.






Berbuka puasa di Shah’s Village Hotel seperti berbuka di rumah. Hidangan makanan yang disajikan seperti masakan ibu-ibu kita selalu masak. Malah rasanya sedap dan pastinya memikat selera orang Melayu kita.






Untuk buffet Ramadhan ini, Shah’s Village Hotel menawarkan menu makanan tempatan seperti Nasi Beriani, Nasi Bukhra, Nasi Mandi, Laksa, Mee Kari, Mee Goreng dan sebagainya. Selain itu, hidangan pencuci mulutnya turut menampilkan kuih-muih masyarakat melayu yang digemari ramai. Setiap menu yang dihidangkan telah disediakan oleh chef-chef yang berpengalaman.





Harga?

Pakej Buffet Ramadhan di Shah’s Village Hotel antara yang menawarkan harga yang berpatutan di sekitar Klang Valley.

Dewasa = RM60.00
Warga Emas = RM45.00
Kanak-kanak = RM40.00
(percuma untuk kanak-kanak berusia 4 tahun ke bawah)

Untuk julung kalinya, Shah’s Village Hotel akan bekerjasama dengan pihak Syria Care bagi memeriahkan lagi kempen Ramadhan ini dan projek kemanusiaan sepanjang bulan Ramadhan. Dengan setiap pembelian pakej Ramadhan, sebanyak RM3.00 akan disumbangkan untuk tajaan iftar pelarian Syiria di Syria dan Lubnan.

Shah’s Village Hotel juga turut mengalu-alukan mana-mana syarikat atau badan korporat yang ingin bekerjasama dengan Shah’s Village Hotel untuk menganjurkan majlis berbuka puasa di Shah’s Village Hotel.

Sebarang pertanyaan lanjut atau tempahan boleh hubungi talian berikut:

Pn. Azza 017-203 7559
Pn. Natalia 017-202 0950
Pn. Zaila 012-574 5612

~ Achik ~

No comments:

Post a Comment